آتیه مدیریت

گفتارهایی در مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت و بهبود فرآیندهای کسب و کار

آتیه مدیریت

گفتارهایی در مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت و بهبود فرآیندهای کسب و کار

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۱ ثبت شده است

مترجم: محمدجعفر نظری

یک زیرساخت ابری می‌تواند به سازمان شما در یکپارچه‌سازی آسان داده‌ها و حداکثر سازی صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک کند و در عین حال مزایایی را نیز را برای محیط سنتی ذخیره فایل‌ها فراهم آورد.

مقدمه

ذخیره‌سازی ابری داده‌ها (cloud storage) به سازمان‌ها فرصت غلبه بر دشواری‌های مدیریت ذخیره‌ی داده‌ها  و هزینه‌های آن‌ها را می‌دهد. با منتقل کردن انواع مناسبی از فایل‌ها به ابر سازمان‌ها می‌توانند نه تنها در میزان ظرفیت ذخیره‌ی خود افزایش ایجاد کند بلکه هزینه‌ی سربار مدیریت آن‌ها را نیز کاهش دهند. به‌علاوه ابرها به سازمان اجازه می‌دهند که ظرفیت ذخیره‌سازی خود را بنا به درخواست و اقتضائات خاص افزایش دهد و ظرفیت خود را تنها به مقدار مورد نیاز افزایش دهند. 

  • محمدجعفر نظری

شیوه‌های تخصیص وظایف بین کارکنان در فرایندهای کسب و کار

چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۴:۴۶ ق.ظ

یکی از وظایف مهم یک سیستم‌ مدیریت فرآیندهای کسب‌ و کار عبارت است از هماهنگ‌سازی کارها در میان کارکنان سازمان. برای تحقق این وظیفه، سیستم‌ مدیریت فرآیندهای کسب‌ و کار باید دارای اطلاعاتی درباره‌ی ساختار سازمانی بستر اجرای فرآیندهای کسب‌ و کار باشد. در این نوشتار انواع شیوه‌های تقسیم کار و تخصیص وظایف را در مدیریت فرآیندهای کسب‌ و کار به اختصار بیان می‌کنیم. این شیوه‌ها در ساختار سازمان پس از پیاده‌سازی  سیستم مدیریت فرآیندهای کسب‌ و کار تغییراتی ایجاد می‌کند. 

  • محمدجعفر نظری

مدیریت گردش کاری (مدیریت جریان کار)

شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۵:۵۸ ق.ظ

مدیریت گردش کاری و مکانیزه‌کردن فرآیندهای کسب‌وکار

ترجمه و تدوین: محمدجعفر نظری

تحولات معماری‌های نرم‌افزارهای سازمانی مدیریت و فرآیندهای سطح سازمان منجر به پیدایش مدیریت گردش کاری (یا مدیریت جریان کار)[1]  شده است.. دستاورد مهم مدیریت گردش کاری نمایش آشکار ساختارهای فرآیند در مدل‌های فرآیند و کنترل فعال‌سازی فرآیندهای کسب‌وکار بر اساس این مدل‌ها است.

.

  • محمدجعفر نظری

طراحی مجدد سازمان از طرح تا عمل

شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۲:۵۴ ب.ظ

مترجم: محمدجعفر نظری
تعداد کمی از سازمان‌هایی که دست به طراحی مجدد می‌زنند، فواید مطلوب خود را در زمان از پیش تعیین شده به دست می‌آورند.

در این مطالعه مدیران سازمان‌هایی که در این زمینه موفق بوده‌اند به برخی تاکتیک‌های کلیدی موفقیت اشاره کرده‌اند.
سازمان‌ها اغلب برای تبلور ارزش نهان خود دست به پیاده‌سازی پروژه‌های طراحی مجدد می‌زنند. آنها معمولا توجه زیادی به شکل طراحی جدید معطوف می‌دارند، اما تجربه ما نشان می‌دهد که متاسفانه این سازمان‌ها به جنبه‌های عملیاتی این امر که همان بالفعل نمودن آن است توجه کافی ندارند (اگرچه یک پروژه طراحی دوباره سازمانی تنها در صورتی ارزش ایجاد می‌کند که به درستی پیاده‌سازی شده باشد). 

  • محمدجعفر نظری

ساختن یک نرم‌افزار برای برطرف کردن نیازهای کارکنان در همه بخش‌ها، چه مالی و چه نیروی انسانی و حتی انبارداری یک کار بزرگ است. این در حالی است که هر کدام از این بخش‌ها معمولا سیستم‌ رایانه‌ای خاص خود را دارند که برای انجام کارهای خاص آن بخش بهینه‌سازی شده است.
اما ERP همه آنها را در قالب یک سیستم‌ نرم‌افزاری یکپارچه جمع‌آوری می‌کند؛ سیستمی که تنها یک پایگاه داده دارد و بخش‌های مختلف می‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و اطلاعات لازم را ردوبدل نمایند.

  • محمدجعفر نظری