آتیه مدیریت

گفتارهایی در مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت و بهبود فرآیندهای کسب و کار

آتیه مدیریت

گفتارهایی در مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت و بهبود فرآیندهای کسب و کار

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۱ ثبت شده است

از کارشناسان فعال در صنعت پتروشیمی (مهندسان با سابقه، مدیران اجرایی و مدیران پروژه های مدیریتی در صنعت پتروشیمی خواهش میکنم فرم ذیل را جهت اولویت بندی روش های مهندسی مجدد در صنعت پتروشیمی پاسخ فرمایند. بسیار مختصر است:

لطفا به پیوند زیر مراجعه فرمایید

 

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dG1ZMFBRSDg2UC1VOVEzeHFCN21ramc6MQ

  • محمدجعفر نظری

راهنمای مدیران اطلاعات
دستورالعمل‌هایی برای طراحی زیرساخت جهانی فناوری

مترجم: محمدجعفر نظری
فناوری امکان اداره‌ سازمان‌های پراکنده‌ جغرافیایی را فراهم کرده و توانایی بهره‌گیری از فرصت‌های کسب‌وکار در بازارهای پراکنده چالش‌های تازه‌ای را برای سازمان‌ها به وجود آورده است.


هر کدام از این چالش‌ها می‌تواند خود یک پروژه‌ تحقیقاتی باشد. چگونه کسب‌وکارها در بازارهای کنونی می‌تواند مردم جهان را به هم نزدیک‌تر سازد؟ آیا ممکن است که اثر فاصله جغرافیایی در کسب‌وکار را از بین ببریم؟ در این مقاله ابتدا نیازهای کسب‌وکار را که مستلزم فناوری اطلاعات هستند بیان می‌کنیم و سپس پنج اصل کلیدی را برای مدیران ارشد اطلاعات شرح می‌دهیم تا با رعایت آنها زیرساخت کسب‌وکار خود را در همه‌ اندازه‌ها بازطراحی کنند.

  • محمدجعفر نظری

ترجمه و تدوین: محمدجعفر نظری

این نوشتار پنج گام برای پروژه‌های یکپارچه‌سازی و مجازی‌سازی فناوری اطلاعات را طرح می‌کند. حین پیاده‌سازی زیرساخت‌های جدید فناوری اطلاعات، شما با پیروی از‌این گام‌ها می‌توانید مطمئن شوید که همه مسائل را در نظر گرفته‌اید و برنامه‌ریزی شما همه مزایای یکپارچه‌سازی فناوری اطلاعات را تجربه خواهد کرد.

  • محمدجعفر نظری

ترجمه و تدوین: محمدجعفر نظری 

به‌کارگیری فناوری اطلاعات در سازمان‌ها برای موفقیت کافی نیست. فناوری اطلاعات باید از نظر رهبردی، ساختاری و فرهنگی با اهداف سازمان همسو باشد. همسویی مقوله‌ای است که در این راستا مدیران را راهنمایی می‌کند. 

  • محمدجعفر نظری

ترجمه‌ی محمدجعفر نظری

مدیران عالی اطلاعات[1] با برقراری ارتباط بین افراد در سازمان‌ها نقش خود را در کمک به سازمان‌ها برای واسطه‌گری بین نیازمندی‌های بازار و قابلیت‌های فناوری اطلاعات ایفا می‌کنند. این یک مأموریت چالش‌برانگیز است؛ زیرا مدیران اجرایی اغلب در جریان اطلاعاتی سازمان‌ها برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود مبارزه می‌کنند تا تصمیمات صحیحی بگیرند. اطلاعاتی که به‌صورت بالقوه برای سازمان باارزش هستند به‌کرّات در انبارهای سازمان‌ها گیر می‌افتند و در انتقال از یک سیستم‌ به سیستم‌ دیگر گم می‌شوند، پراکنده و منحرف می‌گردند؛ یا در قالب‌های کاربرناپسند ارائه می‌شوند. اگرچه سازمان‌ها غرق در لایه‌های فناوری جمع‌آوری داده‌ها هستند؛ اما هم‌چنان در تحویل داده‌های درست به جاهایی که باید و شاید مشکل دارند.



[1] Chief Information Officer (CIO)

  • محمدجعفر نظری